IOC - Fabryka Suplement贸w

IOC jako pierwsza firma w Polsce zaoferowa艂a swoje us艂ugi wy艂膮cznie w zakresie produkcji kontraktowej.

艢ci艣le okre艣lona specjalizacja od pocz膮tku istnienia firmy jako producenta kontraktowego suplement贸w diety i kosmetyk贸w, da艂a nam mo偶liwo艣膰 uzyskania niekwestionowanego do艣wiadczenia聽w w膮skim zakresie "produkcji na zlecenie". Profesjonalna produkcja kontraktowa suplement贸w diety r贸偶ni si臋 bowiem zdecydowanie聽od wytwarzania suplement贸w pod w艂asn膮 mark膮 lub聽okazjonalnego produkowania suplement贸w dla swoich Klient贸w.聽

Zach臋camy Pa艅stwa do przeczytania poni偶szego artyku艂u, kt贸ry powsta艂 na podstawie tekstu ze strony聽www.nutritionaloutlook.com聽autorstwa聽Kimberly J. Deckera.

Mamy nadziej臋, 偶e przy najbli偶szym spotkaniu, b臋dziemy mogli wsp贸lnie z Pa艅stwem poruszy膰 poni偶sze kwestie.聽

Jak wybra膰 producenta kontraktowego suplement贸w diety?

Ka偶dy, kto pr贸bowa艂 internetowych randek rozumie, 偶e niekt贸re relacje s膮 zbyt wa偶ne, aby pozostawi膰 je przypadkowi. Mo偶liwo艣膰 zweryfikowania profilu potencjalnego partnera聽i wyeliminowania pomy艂ek聽jest o wiele bardziej wydajna - i bardziej cywilizowana - ni偶 pr贸ba odgadni臋cia, czy osoba po drugiej stronie ekranu聽to pan, czy pani.

Z tego w艂a艣nie powodu potencjalny Klient producenta kontraktowego suplement贸w diety聽mo偶e si臋 zastanawia膰, czy kto艣 nie powinien uruchomi膰 czego艣 na kszta艂t "portalu randkowego"聽do wyboru odpowiedniego partnera do produkcji kontraktowej. Wszak偶e przy rosn膮cych dzi艣 kosztach, przyspieszonej konkurencji i zmieniaj膮cych si臋 cz臋sto przepisach, co podnosi znacznie聽wag臋聽wyboru kompetentnego i niezawodnego koproducenta, nie ma czasu na randki w ciemno.

Ale nie spodziewaj si臋, 偶e algorytm komputerowy dokona聽za Ciebie聽wyboru, to 聽nie jest mo偶liwe na dzi艣 dzie艅. Dop贸ki tak nie b臋dzie, marketingowcy zajmuj膮cy si臋 suplementami diety聽b臋d膮 musieli znale藕膰 "prawdziw膮 mi艂o艣膰" w staro艣wiecki spos贸b: wyj艣膰, spotka膰 si臋 z potencjalnymi partnerami聽i zadawa膰 w艂a艣ciwe pytania. Dzi臋ki cierpliwo艣ci i wytrwa艂o艣ci Ty i Tw贸j partner mo偶ecie sko艅czy膰 szcz臋艣liwie.

Produkcja kontraktowa: nowa oczywisto艣膰

Wsp贸艂produkcja sta艂a si臋 tak oczywistym standardem w bran偶y suplement贸w, 偶e trudno jest przypomnie膰 sobie, kiedy firmy produkowa艂y i sprzedawa艂y produkty bez pomocy z zewn膮trz. "Producenci kontraktowi zdecydowanie odgrywaj膮 wa偶n膮 rol臋", m贸wi Tim Bray, wiceprezes Pharmachem Laboratories Inc. (Kearny, NJ). "W oparciu o dodatkowe koszty nowych regulacji i z艂o偶ono艣膰 produkt贸w wprowadzanych na rynek widzimy zwi臋kszone zapotrzebowanie na rol臋 producenta kontraktowego".

Niekt贸re z wyzwa艅聽wynikaj膮 z si艂y samej bran偶y. Konsumenci maj膮 nowe聽"narz臋dzia" w zarz膮dzaniu swoim zdrowiem, zauwa偶a Olivia London, starszy menad偶er operacyjny, National Enzyme Co. (NEC, Forsyth, MO), kieruj膮c si臋 w stron臋 suplement贸w jako oszcz臋dnej, bardziej "holistycznej" alternatywy w stosunku do聽farmaceutyk贸w. "Stworzy艂o to wi臋ksze zapotrzebowanie na suplementy diety" - m贸wi - "a producenci kontraktowi staj膮 przed tym wyzwaniem".

Bardziej znacz膮ce jest jednak wdro偶enie od 2007 r. w stosunku do suplement贸w diety Dobrej Praktyki Produkcyjnej (GMP). Wymuszaj膮c odpowiednie kontrole podczas produkcji, pakowania, etykietowania i przetrzymywania, a tak偶e szeroko zakrojone testy, walidacj臋 i prowadzenie dokumentacji pod k膮tem zgodno艣ci, nak艂adaj膮c wi臋cej wymaga艅 na ju偶 istniej膮ce linie produkcyjne.

Ale w ko艅cu, m贸wi Shabbir Akand, wiceprezes ds. Sprzeda偶y i Marketingu, NHK Laboratories Inc. (Santa Fe Springs, Kalifornia), GMP jest聽"krokiem w zdecydowanie dobrym kierunku." Przed jego聽uchwaleniem "producenci kontraktowi mogli technicznie po prostu rozwija膰 si臋 i zaczyna膰 robi膰 biznes聽przy minimalnej inwestycji"- m贸wi. Ju偶 tak nie jest. I chocia偶 "do osi膮gni臋cia zgodno艣ci z wymogami prowadzi艂a d艂uga droga"- dodaje, to tak偶e "by艂o to okazj膮 do usprawnienia wewn臋trznych proces贸w i uzyskania produkt贸w wy偶szej jako艣ci".

Eliminacja tego, co zb臋dne

Nowe wymagania oczywi艣cie kosztuj膮, w tym przypadku koszty te, to mi臋dzy innymi: zwi臋kszenie inwestycji w sprz臋t, analizy i personel, a wszystko to mo偶e by膰 "czasoch艂onne i trudne finansowo dla firm zainteresowanych wprowadzeniem produkt贸w na rynek" - m贸wi James McNeal, inspektor kontroli jako艣ci w NEC. "W tym przypadku producent wyrob贸w wysokiej jako艣ci mo偶e by膰 nieoceniony. Znajomo艣膰 przez partnera聽tych wymaga艅 i ustalonych procedur mo偶e znacznie zwi臋kszy膰 pewno艣膰, 偶e produkt jest bezpieczny, skuteczny, sp贸jny i zgodny ".

Po prostu rozwa偶 posiadany przez firm臋 sprz臋t. Niezale偶nie od tego, czy produkuje si臋 tabletki, kapsu艂ki, kapsu艂ki mi臋kkie ("soft gel") lub inne formy, "nie ma jednego urz膮dzenia, kt贸re mo偶e wszystko" - m贸wi Bray. "Istnieje wiele rodzaj贸w granulator贸w i wiele innych urz膮dze艅, kt贸re mog艂yby "rozbi膰 banki" wielu firm, gdyby stara艂y si臋 zainwestowa膰 we wszystkie typy i fazy聽produkcji." Bior膮c na siebie te kapita艂och艂onne zakupy z g贸ry, koszty producenta kontraktowego by艂yby "nie do utrzymania, aby samemu sobie poradzi膰 i nadal by膰 konkurencyjnym na rynku", m贸wi.

Podobny podzia艂 koszt贸w wyst臋puje w przypadku analityki- r贸wnie偶 podkre艣lanej w nowych wymogach- a tak偶e w pozyskiwaniu surowc贸w, kontroli jako艣ci, a nawet pracownik贸w. Eugene Ung, CEO, Best Formulations (City of Industry, Kalifornia), zauwa偶a dodatkowy koszt odszkodowa艅 pracowniczych i ubezpieczenia zdrowotnego, a tak偶e konieczno艣膰 dodatkowego zatrudnienia, kt贸re pomo偶e wdro偶y膰 reformy wymog贸w prawnych. "Systemy zarz膮dzania mog膮 narzuca膰 eliminacj臋 tego, co zb臋dne, inwestuj膮c natomiast w uzyskanie wi臋kszej efektywno艣ci operacyjnej", m贸wi, dodaj膮c, 偶e ich wewn臋trzna znajomo艣膰 bran偶y pozwala im na wydobycie wydajno艣ci np. z samego 艂a艅cucha dostaw.

W istocie Klienci聽mog膮 pom贸c w podj臋ciu odpowiednich decyzji, prognozuj膮c swoje potrzeby produkcyjne, aby ich producent kontraktowy suplement贸w diety m贸g艂 "strategicznie" wsp贸艂pracowa膰 ze swoimi dostawcami, aby utrzyma膰 odpowiedni膮 rotacj臋 surowc贸w i opakowa艅, m贸wi Akand. "Pomaga to obni偶y膰 koszty, blokuj膮c surowce聽o wysokiej jako艣ci po bardziej konkurencyjnej cenie." Eliminuje r贸wnie偶 luki produkcyjne, skraca czas przestoj贸w, pozwala na wi臋ksze nak艂ady i wiele wi臋cej -oszcz臋dno艣ci pozwalaj膮聽skierowa膰 kapita艂 tam, gdzie jego miejsce: na marketingowc贸w i na kreowanie聽w艂asnej marki.

Ale co najwa偶niejsze, producenci kontraktowi prowadz膮 swoich Klient贸w przez dzisiejszy niezbadany obszar regulacyjny. "Min臋艂y czasy, kiedy mo偶na by艂o zaprojektowa膰聽produkt pierwszego dnia i przygotowa膰 go do wysy艂ki w pi膮tym dniu", m贸wi Ung. "Przepisy nadal ewoluuj膮, a my nadal dostosowujemy si臋 i informujemy naszych Klient贸w o zmianach, jakie maj膮 miejsce".

Czas pyta艅

Czego unika膰? Znalezienie odpowiedniego聽partnera i stworzenie wzajemnie produktywnej relacji biznesowej wymaga pracy. Nie zalecam korzystania z "okazjonalnego polowania". "Cena nie powinna by膰 najwa偶niejsz膮聽cz臋艣ci膮 rozmowy", m贸wi Bray. Dopiero po podpisaniu wsp贸lnej umowy o zachowaniu poufno艣ci i przeprowadzeniu tego, co nazywa "szczer膮 dyskusj膮", strony powinny "z艂o偶y膰 o艂贸wek na papierze i dokona膰 przegl膮du ostatecznej ceny projektu. Je艣li wejdziemy w cen臋, kt贸ra jest jedyn膮 determinant膮, w贸wczas mo偶emy si臋 przekona膰, 偶e w ko艅cu zap艂acimy znacznie聽wi臋cej ".

Poza tym, sztuczka polega na tym, 偶e jest to wsp贸艂tworzenie biznesowej relacji, sprowadza si臋 wi臋c do zadawania w艂a艣ciwych pyta艅 - m贸wi London - aby "okre艣li膰 nie tylko najlepszego producenta kontraktowego dla swoich potrzeb, ale tak偶e okre艣li膰, czy cena za produkt przedstawiona przez danego producenta kontraktowego jest warta wsparcia dodatkowego i poziomu us艂ug, kt贸re b臋dzie nam 艣wiadczy艂."

W艣r贸d pyta艅, kt贸re sugeruje: Czy oferujesz testy laboratoryjne? Jakie posiadasz certyfikaty? Czy twoi pracownicy s膮 kompetentni, z rozleg艂ymi 艣rodowiskami kontraktowo-produkcyjnymi? Jaki jest tw贸j proces regulacyjny i jak mo偶esz mi pom贸c zachowa膰 zgodno艣膰 z obowi膮zuj膮cymi wymogami聽prawa? Jaki jest tw贸j proces kontroli jako艣ci? Jakiego rodzaju audyty przeprowadzasz: Wewn臋trznie? Zewn臋trzny? A jak cz臋sto?

Shaheen Majeed, dyrektor ds. Marketingu Sabinsa Corp. (East Windsor, NJ), dodaje, 偶e klient producenta kontraktowego suplement贸w diety聽powinien zapyta膰 o struktur臋 organizacyjn膮 producenta i mo偶liwo艣ci rozwoju, "szczeg贸lnie je艣li posiadasz produkt, kt贸ry dobrze sobie radzi na rynku." Nie zaniedbuj warto艣ci do艣wiadczenia. Zapytaj, jak d艂ugo tw贸j partner聽by艂 w bran偶y; Relacje z dostawcami budowane w tym czasie mog膮 przynie艣膰 oszcz臋dno艣ci. "A mo偶e nie pomy艣lisz, aby zapyta膰 o co艣 podstawowego", m贸wi Majeed, "zapytaj, czy wcze艣niej wyprodukowali podobne suplementy diety." Im bardziej s膮 zaznajomieni z twoim produktem, tym lepiej b臋d膮 mogli go produkowa膰.

Nawet pytania dotycz膮ce ekologii聽s膮 uczciw膮 gr膮. Bray stwierdza, 偶e 鈥嬧媍z臋sto pojawia si臋 kwestia zr贸wnowa偶onego rozwoju. "Dyskutujemy o tym, kt贸re rozpuszczalniki s膮 u偶ywane i jak testujemy resztkowe rozpuszczalniki w gotowym produkcie", m贸wi. "Nasi pracownicy zawsze rozmawiaj膮 z naszymi dostawcami o najlepszych alternatywach. Nowe metody analizowania nanocz膮steczek wymagaj膮 ci膮g艂ej aktualizacji naszych zdolno艣ci analitycznych ".

Je艣li kandydat si臋 na to nie zgadza, b膮d藕 ostro偶ny. "Producent kontraktowy聽powinien by膰 otwarty na udzielanie odpowiedzi na pytania" - m贸wi Ung. I spr贸buj zdoby膰 referencje, je艣li jest to mo偶liwe. Podczas, gdy umowy o nieujawnianiu mog膮 wi膮za膰 producent贸w kontraktowych z zapewnieniem dost臋pu do obecnych klient贸w lub samego pomieszczenia produkcji, dostawcy surowc贸w s膮 "dobr膮 drog膮 na聽sprawdzanie", m贸wi Ung.

Zapraszamy Pa艅stwa na nasz膮 now膮 stron臋 internetow膮 po艣wi臋con膮 w ca艂o艣ci produkcji kosmetyk贸w.

Znajd膮 tam Pa艅stwo wszelkie niezb臋dne informacje, a tak偶e nowo艣ci i ciekawostki zwi膮zane z produkcj膮 kosmetyczn膮.聽

ProducentKosmetykow.pl

Mi艂o nam Pa艅stwa poinformowa膰, 偶e z pocz膮tkiem 2017 roku wdro偶yli艣my system zarz膮dzania jako艣ci膮 ISO 9001:2015 w zakresie projektowania, produkcji i dystrybucji 偶ywno艣ci funkcjonalnej (偶ywno艣ci wzbogaconej, suplement贸w diety, 艣rodk贸w spo偶ywczych specjalnego przeznaczenia 偶ywieniowego), kosmetyk贸w oraz komponent贸w a tak偶e ISO 22716:2009 w zakresie projektowania, produkcji i dystrybucji kosmetyk贸w oraz komponent贸w.

聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽 聽聽

聽 聽 聽 聽 聽 聽

聽 聽 聽 聽 聽

Na pocz膮tku czerwca 2016 roku firma IOC sp z o.o. mia艂a przyjemno艣膰 by膰 partnerem g艂贸wnym na II Og贸lnopolskim Kongresie Sieci Aptek i Aptek Indywidualnych.聽

By艂o nam przyjemnie przedstawi膰 nasze mo偶liwo艣ci w zakresie produkcji suplement贸w diety i kosmetyk贸w oraz pomocy prawnej i marketingowej, zwi膮zanej z wdro偶eniem produkt贸w pod w艂asn膮 mark膮 na rynek.

W dzisiejszym 艣wiecie posiadanie marki w艂asnej mo偶e przynie艣膰 wiele korzy艣ci.聽Z pewno艣ci膮 pozwoli to wyr贸偶ni膰聽 Pa艅stwa ofert臋 na tle ofert konkurencji, zbuduje zaufanie w艣r贸d klient贸w a tak偶e mo偶e podnie艣膰 rentowno艣膰. Coraz wi臋ksza liczba klient贸w uwa偶a marki w艂asne za tak samo dobre, a nawet i lepsze od og贸lnokrajowych.聽

Serdecznie zapraszamy do kontaktu z nasz膮 firm膮, wystarczy tylko Pa艅stwa pomys艂, reszt膮 zajmiemy si臋 my!

Informujemy, 偶e zgodnie z Uchwa艂膮 Zarz膮du Krajowej Rady Suplement贸w i Od偶ywek nr 23/2015 z dnia 28 wrze艣nia 2015r. firma IOC sp. z o. o. zosta艂a przyj臋ta w poczet cz艂onk贸w wspieraj膮cych Krajowej Rady Suplement贸w i Od偶ywek.

Kodeks Etyczny Krajowej Rady Suplement贸w i Od偶ywek

ul. Abrahama 1A, 80-307 Gda艅sk, Polska
+48 58 710 24 64