Jak wybra膰 odpowiedniego producenta kontraktowego suplement贸w diety?

IOC jako pierwsza firma w Polsce zaoferowa艂a swoje us艂ugi wy艂膮cznie w zakresie produkcji kontraktowej.

艢ci艣le okre艣lona specjalizacja od pocz膮tku istnienia firmy jako producenta kontraktowego suplement贸w diety i kosmetyk贸w, da艂a nam mo偶liwo艣膰 uzyskania niekwestionowanego do艣wiadczenia聽w w膮skim zakresie "produkcji na zlecenie". Profesjonalna produkcja kontraktowa suplement贸w diety r贸偶ni si臋 bowiem zdecydowanie聽od wytwarzania suplement贸w pod w艂asn膮 mark膮 lub聽okazjonalnego produkowania suplement贸w dla swoich Klient贸w.聽

Zach臋camy Pa艅stwa do przeczytania poni偶szego artyku艂u, kt贸ry powsta艂 na podstawie tekstu ze strony聽www.nutritionaloutlook.com聽autorstwa聽Kimberly J. Deckera.

Mamy nadziej臋, 偶e przy najbli偶szym spotkaniu, b臋dziemy mogli wsp贸lnie z Pa艅stwem poruszy膰 poni偶sze kwestie.聽

Jak wybra膰 producenta kontraktowego suplement贸w diety?

Ka偶dy, kto pr贸bowa艂 internetowych randek rozumie, 偶e niekt贸re relacje s膮 zbyt wa偶ne, aby pozostawi膰 je przypadkowi. Mo偶liwo艣膰 zweryfikowania profilu potencjalnego partnera聽i wyeliminowania pomy艂ek聽jest o wiele bardziej wydajna - i bardziej cywilizowana - ni偶 pr贸ba odgadni臋cia, czy osoba po drugiej stronie ekranu聽to pan, czy pani.

Z tego w艂a艣nie powodu potencjalny Klient producenta kontraktowego suplement贸w diety聽mo偶e si臋 zastanawia膰, czy kto艣 nie powinien uruchomi膰 czego艣 na kszta艂t "portalu randkowego"聽do wyboru odpowiedniego partnera do produkcji kontraktowej. Wszak偶e przy rosn膮cych dzi艣 kosztach, przyspieszonej konkurencji i zmieniaj膮cych si臋 cz臋sto przepisach, co podnosi znacznie聽wag臋聽wyboru kompetentnego i niezawodnego koproducenta, nie ma czasu na randki w ciemno.

Ale nie spodziewaj si臋, 偶e algorytm komputerowy dokona聽za Ciebie聽wyboru, to 聽nie jest mo偶liwe na dzi艣 dzie艅. Dop贸ki tak nie b臋dzie, marketingowcy zajmuj膮cy si臋 suplementami diety聽b臋d膮 musieli znale藕膰 "prawdziw膮 mi艂o艣膰" w staro艣wiecki spos贸b: wyj艣膰, spotka膰 si臋 z potencjalnymi partnerami聽i zadawa膰 w艂a艣ciwe pytania. Dzi臋ki cierpliwo艣ci i wytrwa艂o艣ci Ty i Tw贸j partner mo偶ecie sko艅czy膰 szcz臋艣liwie.

Produkcja kontraktowa: nowa oczywisto艣膰

Wsp贸艂produkcja sta艂a si臋 tak oczywistym standardem w bran偶y suplement贸w, 偶e trudno jest przypomnie膰 sobie, kiedy firmy produkowa艂y i sprzedawa艂y produkty bez pomocy z zewn膮trz. "Producenci kontraktowi zdecydowanie odgrywaj膮 wa偶n膮 rol臋", m贸wi Tim Bray, wiceprezes Pharmachem Laboratories Inc. (Kearny, NJ). "W oparciu o dodatkowe koszty nowych regulacji i z艂o偶ono艣膰 produkt贸w wprowadzanych na rynek widzimy zwi臋kszone zapotrzebowanie na rol臋 producenta kontraktowego".

Niekt贸re z wyzwa艅聽wynikaj膮 z si艂y samej bran偶y. Konsumenci maj膮 nowe聽"narz臋dzia" w zarz膮dzaniu swoim zdrowiem, zauwa偶a Olivia London, starszy menad偶er operacyjny, National Enzyme Co. (NEC, Forsyth, MO), kieruj膮c si臋 w stron臋 suplement贸w jako oszcz臋dnej, bardziej "holistycznej" alternatywy w stosunku do聽farmaceutyk贸w. "Stworzy艂o to wi臋ksze zapotrzebowanie na suplementy diety" - m贸wi - "a producenci kontraktowi staj膮 przed tym wyzwaniem".

Bardziej znacz膮ce jest jednak wdro偶enie od 2007 r. w stosunku do suplement贸w diety Dobrej Praktyki Produkcyjnej (GMP). Wymuszaj膮c odpowiednie kontrole podczas produkcji, pakowania, etykietowania i przetrzymywania, a tak偶e szeroko zakrojone testy, walidacj臋 i prowadzenie dokumentacji pod k膮tem zgodno艣ci, nak艂adaj膮c wi臋cej wymaga艅 na ju偶 istniej膮ce linie produkcyjne.

Ale w ko艅cu, m贸wi Shabbir Akand, wiceprezes ds. Sprzeda偶y i Marketingu, NHK Laboratories Inc. (Santa Fe Springs, Kalifornia), GMP jest聽"krokiem w zdecydowanie dobrym kierunku." Przed jego聽uchwaleniem "producenci kontraktowi mogli technicznie po prostu rozwija膰 si臋 i zaczyna膰 robi膰 biznes聽przy minimalnej inwestycji"- m贸wi. Ju偶 tak nie jest. I chocia偶 "do osi膮gni臋cia zgodno艣ci z wymogami prowadzi艂a d艂uga droga"- dodaje, to tak偶e "by艂o to okazj膮 do usprawnienia wewn臋trznych proces贸w i uzyskania produkt贸w wy偶szej jako艣ci".

Eliminacja tego, co zb臋dne

Nowe wymagania oczywi艣cie kosztuj膮, w tym przypadku koszty te, to mi臋dzy innymi: zwi臋kszenie inwestycji w sprz臋t, analizy i personel, a wszystko to mo偶e by膰 "czasoch艂onne i trudne finansowo dla firm zainteresowanych wprowadzeniem produkt贸w na rynek" - m贸wi James McNeal, inspektor kontroli jako艣ci w NEC. "W tym przypadku producent wyrob贸w wysokiej jako艣ci mo偶e by膰 nieoceniony. Znajomo艣膰 przez partnera聽tych wymaga艅 i ustalonych procedur mo偶e znacznie zwi臋kszy膰 pewno艣膰, 偶e produkt jest bezpieczny, skuteczny, sp贸jny i zgodny ".

Po prostu rozwa偶 posiadany przez firm臋 sprz臋t. Niezale偶nie od tego, czy produkuje si臋 tabletki, kapsu艂ki, kapsu艂ki mi臋kkie ("soft gel") lub inne formy, "nie ma jednego urz膮dzenia, kt贸re mo偶e wszystko" - m贸wi Bray. "Istnieje wiele rodzaj贸w granulator贸w i wiele innych urz膮dze艅, kt贸re mog艂yby "rozbi膰 banki" wielu firm, gdyby stara艂y si臋 zainwestowa膰 we wszystkie typy i fazy聽produkcji." Bior膮c na siebie te kapita艂och艂onne zakupy z g贸ry, koszty producenta kontraktowego by艂yby "nie do utrzymania, aby samemu sobie poradzi膰 i nadal by膰 konkurencyjnym na rynku", m贸wi.

Podobny podzia艂 koszt贸w wyst臋puje w przypadku analityki- r贸wnie偶 podkre艣lanej w nowych wymogach- a tak偶e w pozyskiwaniu surowc贸w, kontroli jako艣ci, a nawet pracownik贸w. Eugene Ung, CEO, Best Formulations (City of Industry, Kalifornia), zauwa偶a dodatkowy koszt odszkodowa艅 pracowniczych i ubezpieczenia zdrowotnego, a tak偶e konieczno艣膰 dodatkowego zatrudnienia, kt贸re pomo偶e wdro偶y膰 reformy wymog贸w prawnych. "Systemy zarz膮dzania mog膮 narzuca膰 eliminacj臋 tego, co zb臋dne, inwestuj膮c natomiast w uzyskanie wi臋kszej efektywno艣ci operacyjnej", m贸wi, dodaj膮c, 偶e ich wewn臋trzna znajomo艣膰 bran偶y pozwala im na wydobycie wydajno艣ci np. z samego 艂a艅cucha dostaw.

W istocie Klienci聽mog膮 pom贸c w podj臋ciu odpowiednich decyzji, prognozuj膮c swoje potrzeby produkcyjne, aby ich producent kontraktowy suplement贸w diety m贸g艂 "strategicznie" wsp贸艂pracowa膰 ze swoimi dostawcami, aby utrzyma膰 odpowiedni膮 rotacj臋 surowc贸w i opakowa艅, m贸wi Akand. "Pomaga to obni偶y膰 koszty, blokuj膮c surowce聽o wysokiej jako艣ci po bardziej konkurencyjnej cenie." Eliminuje r贸wnie偶 luki produkcyjne, skraca czas przestoj贸w, pozwala na wi臋ksze nak艂ady i wiele wi臋cej -oszcz臋dno艣ci pozwalaj膮聽skierowa膰 kapita艂 tam, gdzie jego miejsce: na marketingowc贸w i na kreowanie聽w艂asnej marki.

Ale co najwa偶niejsze, producenci kontraktowi prowadz膮 swoich Klient贸w przez dzisiejszy niezbadany obszar regulacyjny. "Min臋艂y czasy, kiedy mo偶na by艂o zaprojektowa膰聽produkt pierwszego dnia i przygotowa膰 go do wysy艂ki w pi膮tym dniu", m贸wi Ung. "Przepisy nadal ewoluuj膮, a my nadal dostosowujemy si臋 i informujemy naszych Klient贸w o zmianach, jakie maj膮 miejsce".

Czas pyta艅

Czego unika膰? Znalezienie odpowiedniego聽partnera i stworzenie wzajemnie produktywnej relacji biznesowej wymaga pracy. Nie zalecam korzystania z "okazjonalnego polowania". "Cena nie powinna by膰 najwa偶niejsz膮聽cz臋艣ci膮 rozmowy", m贸wi Bray. Dopiero po podpisaniu wsp贸lnej umowy o zachowaniu poufno艣ci i przeprowadzeniu tego, co nazywa "szczer膮 dyskusj膮", strony powinny "z艂o偶y膰 o艂贸wek na papierze i dokona膰 przegl膮du ostatecznej ceny projektu. Je艣li wejdziemy w cen臋, kt贸ra jest jedyn膮 determinant膮, w贸wczas mo偶emy si臋 przekona膰, 偶e w ko艅cu zap艂acimy znacznie聽wi臋cej ".

Poza tym, sztuczka polega na tym, 偶e jest to wsp贸艂tworzenie biznesowej relacji, sprowadza si臋 wi臋c do zadawania w艂a艣ciwych pyta艅 - m贸wi London - aby "okre艣li膰 nie tylko najlepszego producenta kontraktowego dla swoich potrzeb, ale tak偶e okre艣li膰, czy cena za produkt przedstawiona przez danego producenta kontraktowego jest warta wsparcia dodatkowego i poziomu us艂ug, kt贸re b臋dzie nam 艣wiadczy艂."

W艣r贸d pyta艅, kt贸re sugeruje: Czy oferujesz testy laboratoryjne? Jakie posiadasz certyfikaty? Czy twoi pracownicy s膮 kompetentni, z rozleg艂ymi 艣rodowiskami kontraktowo-produkcyjnymi? Jaki jest tw贸j proces regulacyjny i jak mo偶esz mi pom贸c zachowa膰 zgodno艣膰 z obowi膮zuj膮cymi wymogami聽prawa? Jaki jest tw贸j proces kontroli jako艣ci? Jakiego rodzaju audyty przeprowadzasz: Wewn臋trznie? Zewn臋trzny? A jak cz臋sto?

Shaheen Majeed, dyrektor ds. Marketingu Sabinsa Corp. (East Windsor, NJ), dodaje, 偶e klient producenta kontraktowego suplement贸w diety聽powinien zapyta膰 o struktur臋 organizacyjn膮 producenta i mo偶liwo艣ci rozwoju, "szczeg贸lnie je艣li posiadasz produkt, kt贸ry dobrze sobie radzi na rynku." Nie zaniedbuj warto艣ci do艣wiadczenia. Zapytaj, jak d艂ugo tw贸j partner聽by艂 w bran偶y; Relacje z dostawcami budowane w tym czasie mog膮 przynie艣膰 oszcz臋dno艣ci. "A mo偶e nie pomy艣lisz, aby zapyta膰 o co艣 podstawowego", m贸wi Majeed, "zapytaj, czy wcze艣niej wyprodukowali podobne suplementy diety." Im bardziej s膮 zaznajomieni z twoim produktem, tym lepiej b臋d膮 mogli go produkowa膰.

Nawet pytania dotycz膮ce ekologii聽s膮 uczciw膮 gr膮. Bray stwierdza, 偶e 鈥嬧媍z臋sto pojawia si臋 kwestia zr贸wnowa偶onego rozwoju. "Dyskutujemy o tym, kt贸re rozpuszczalniki s膮 u偶ywane i jak testujemy resztkowe rozpuszczalniki w gotowym produkcie", m贸wi. "Nasi pracownicy zawsze rozmawiaj膮 z naszymi dostawcami o najlepszych alternatywach. Nowe metody analizowania nanocz膮steczek wymagaj膮 ci膮g艂ej aktualizacji naszych zdolno艣ci analitycznych ".

Je艣li kandydat si臋 na to nie zgadza, b膮d藕 ostro偶ny. "Producent kontraktowy聽powinien by膰 otwarty na udzielanie odpowiedzi na pytania" - m贸wi Ung. I spr贸buj zdoby膰 referencje, je艣li jest to mo偶liwe. Podczas, gdy umowy o nieujawnianiu mog膮 wi膮za膰 producent贸w kontraktowych z zapewnieniem dost臋pu do obecnych klient贸w lub samego pomieszczenia produkcji, dostawcy surowc贸w s膮 "dobr膮 drog膮 na聽sprawdzanie", m贸wi Ung.

Certyfikacja

Cz臋sto to inne firmy聽przyznaj膮ce certyfikaty, mog膮 otworzy膰 okno na kompetencj臋 wsp贸艂producenta. Jak wyja艣nia Ung: "Poniewa偶 przemys艂 przez tak d艂ugi czas by艂 nieco nieuregulowany, pojawi艂y si臋 liczne certyfikaty bran偶owe. Nawet po ustanowieniu GMP w 2007 r. Znaczenie tych certyfikat贸w os贸b trzecich jest nadal do艣膰 silne. "

Znalezienie producenta z zak艂adem posiadaj膮cym licencj臋 na produkcj臋 suplement贸w diety聽jest "bardzo dobrym pocz膮tkiem" m贸wi Ung - i, tak si臋 sk艂ada, Best Formulations posiada licencj臋 California Drug, wraz z certyfikatami GMP od zar贸wno Stowarzyszenie Produkt贸w Naturalnych (NPA), jak i NSF International.

(W Polsce jest to wpis do rejestru zak艂ad贸w albo wpis o zatwierdzenie zak艂adu i wpis do rejestru zak艂ad贸w we w艂a艣ciwej terenowo powiatowej stacji sanitarno - epidemiologicznej. O taki dokument mo偶na poprosi膰 producenta kontraktowego suplement贸w diety. Organizacj膮聽zrzeszaj膮c膮 producent贸w suplement贸w diety jest Krajowa Rada Suplement贸w i Od偶ywek, lista cz艂onk贸w.聽[przyp. IOC Sp. z o.o.])

Us艂ugi opakowaniowe

R贸wnie偶 ch臋膰 wykonywania nietypowych聽us艂ug konfekcji聽wykracza poza podstawy produkcji. Zapewnienie takich udogodnie艅 by艂o ostatnio coraz popularniejsze, m贸wi Melony Fuller, dyrektor marketingu w NEC. "Klienci chc膮 艂atwo艣ci prowadzenia dzia艂alno艣ci i zawsze szukamy innowacyjnych i kreatywnych sposob贸w dostarczania im niestandardowych rozwi膮za艅, kt贸re pomog膮 im odnie艣膰 sukces."

A poniewa偶 coraz wi臋cej konsument贸w decyduje si臋 na suplementacj臋 za pomoc膮 偶ywno艣ci funkcjonalnej i napoj贸w, Bray zwraca uwag臋 na znaczenie znalezienia producenta kontraktowego, kt贸ry mo偶e pom贸c w formu艂owaniu niestandardowym. "Mo偶emy si臋 z wami spotka膰 i zaprojektowa膰 mieszank臋 lub granulacj臋 specjalnie do specyfikacji Waszego produktu" - m贸wi. "Mo偶emy r贸wnie偶 pom贸c w opracowaniu zar贸wno sproszkowanych mieszanek do napoj贸w, jak i p艂ynnych preparat贸w, a nast臋pnie zapakowa膰 je w jedn膮 z naszych certyfikowanych urz膮dze艅 w butelkach, s艂oikach, s艂oikach聽lub puszkach z etykiet膮 na nich", m贸wi.

By膰 wysoce analitycznym

Bray zauwa偶a r贸wnie偶, 偶e w erze zwi臋kszonej przejrzysto艣ci informacyjnej firmy z bran偶y suplementacyjnej "nie mog膮 mie膰 nadziei na konkurowanie bez nowych produkt贸w, kt贸re maj膮 badania kliniczne, aby poprze膰 ich skuteczno艣膰." I chocia偶 niekt贸rzy producenci przeprowadz膮 te badania dla Ciebie, cz臋艣ciej, Ung m贸wi, to zamawiaj膮cy przejmuje inicjatyw臋 w wyborze bada艅 do podj臋cia, podczas gdy producent kontraktowy trzyma si臋 "wytwarzania produkt贸w do badania, pomagaj膮c w ocenie naukowej wa偶no艣ci badania - je艣li producent kontraktowy聽ma tak zdolny zesp贸艂 - i pomagaj膮c w przeprowadzaniu bada艅 stabilno艣ci, je艣li ju偶." -m贸wi.

Badania stabilno艣ci sta艂y si臋 standardow膮 procedur膮 z dodatkami, poniewa偶 obecnie FDA wymaga, aby wszelkie bezpo艣rednie lub po艣rednie odniesienia do daty przydatno艣ci do spo偶ycia by艂y uzasadnione danymi. Jest to nieod艂膮czn膮 cz臋艣ci膮 nacisku analitycznego, kt贸ry przeszed艂 na wy偶szy poziom z nowymi wymogami GMP. W rezultacie, producenci kontraktowi oferuj膮 us艂ugi obejmuj膮ce wszystko, od test贸w stabilno艣ci po identyfikacj臋 surowc贸w i oceny organoleptyczne do ilo艣ciowych test贸w sk艂adu i zawarto艣ci metali ci臋偶kich i drobnoustroj贸w, w tym ca艂kowit膮 liczb臋 p艂ytek, brak patogen贸w i pokrewne testy.

Rzeczywi艣cie, McNeal uwa偶a, 偶e 鈥嬧"kontrola jako艣ci powinna rozpocz膮膰 si臋, gdy tylko twoje sk艂adniki trafi膮 do magazynu". Jego firma zaczyna pobiera膰 pr贸bki do analizy zar贸wno w laboratoriach mikro-, jak i chemicznych. "Ka偶dy surowiec poddawany jest intensywnej analizie, aby zapewni膰 jego jako艣膰" - kontynuuje. "Obejmuje to gam臋 bada艅 mikrobiologicznych, identyfikacji chemicznej i innych test贸w"

Wyniki test贸w powinny by膰 podsumowane na certyfikatach analizy (CofA) zar贸wno dla sk艂adnik贸w wyj艣ciowych, jak i gotowych produkt贸w, m贸wi Akand, "oba powinny by膰 dost臋pne dla klienta." Je艣li chodzi o weryfikacj臋 tego wszystkiego, zlecaj膮cy produkcj臋 suplement贸w diety聽powinni "zdecydowanie oczekiwa膰 wytycznych w zakresie zgodno艣ci ich produktu z wymogami prawa" i " jakiejkolwiek innej pomocy dotycz膮cej jako艣ci produktu"- m贸wi.

Ale nie oczekuj, 偶e tw贸j producent kontraktowy podejmie prawn膮 lub regulacyjn膮 odpowiedzialno艣膰. "Kiedy wszystko jest powiedziane i zrobione," m贸wi Bray, "to sprzedawca, kt贸ry jest na聽pude艂ku, jest odpowiedzialny za wszystkie informacje na etykiecie".

Nikt nie jest聽osob膮聽bez do艣wiadczenia

Producent, kt贸remu zlecasz produkcj臋 suplementu diety, powinien z聽zadowoleniem przyj膮膰 tak偶e mo偶liwo艣膰 wzmocnienia wi臋zi biznesowej mi臋dzy Wami.

"S艂uchanie jest podstaw膮 udanych relacji" - m贸wi Demetrius Bledsoe, dyrektor ds. Sprzeda偶y w NEC. - a technologia pomaga w rozpocz臋ciu dyskusji. "Serwisy spo艂eczno艣ciowe, witryny internetowe i serwisy dla klient贸w sprawiaj膮, 偶e komunikacja z klientami jest wydajniejsza i szybsza" - m贸wi. "Klienci powinni mie膰 oczekiwania, 偶e 鈥嬧媝roducent kontraktowy suplement贸w diety b臋dzie dzia艂a膰, aby zaspokoi膰 ich potrzeby, a nie odwrotnie. Ka偶dy klient i projekt, nad kt贸rym pracuje nasz zesp贸艂, jest postrzegany jako wa偶ny."

Majeed zgadza si臋: nie ma czego艣 takiego jak ma艂y narybek. "Nie zapomnij o ma艂ych ch艂opcach!", Podkre艣la. "Mniejsze obroty聽s膮 zawsze korzystne w prawie ka偶dej gospodarce, szczeg贸lnie w przypadku startup贸w".

Chocia偶 "nie oczekujemy, 偶e staniesz si臋 naszym najwa偶niejszym klientem produkcyjnym w ci膮gu jednej nocy" - m贸wi - "chcieliby艣my pom贸c i wesprze膰 Ci臋, aby艣 sta艂 si臋 kim艣 takim".

Produkcja kontraktowa w epoce globalizmu

W dzisiejszych czasach 偶aden ze zlecaj膮cych produkcje suplement贸w diety ani producent贸w suplement贸w diety na zlecenie nie mo偶e sobie pozwoli膰 na izolacj臋. Dzia艂amy na globalnym rynku, gdzie brokerzy i kupuj膮cy, dostawcy i 藕r贸d艂a s膮 do艣膰 daleko od siebie聽oddalone. Ale jak Eugene Ung, CEO, Best Formulations (Miasto Przemys艂u, Kalifornia), m贸wi: "Produkcja na rynkach mi臋dzynarodowych mo偶e by膰 trudna." Nauka m贸wienia w tym samym j臋zyku "zaczyna si臋 od ustalenia odpowiednich oczekiwa艅", m贸wi .

Patrzenie za granic臋 jest nieuniknione po cz臋艣ci dlatego, 偶e globalne pozyskiwanie jest "jedynym sposobem uzyskania wi臋kszo艣ci sk艂adnik贸w od偶ywczych, poniewa偶 nie ma kraju, na kt贸rego rodzimym rynku znajduj膮 si臋 wszystkie surowce", m贸wi Ung. Ale producenci kontraktowi nie zawsze s膮 ekspertami w nawigacji w mi臋dzynarodowych 艂a艅cuchach dostaw - zauwa偶a - "wi臋c wa偶ne jest, aby wsp贸艂pracowa膰 z renomowanymi i uznanymi dostawcami surowc贸w, kt贸rzy rozumiej膮 wag臋 w艂a艣ciwej dokumentacji i zgodno艣ci." Nie b贸j si臋 pyta膰 o szczeg贸艂y rzeczywistego producenta surowca i zdob膮d藕 referencje. "Bran偶a jest bardzo ma艂a, a ludzie si臋 znaj膮", m贸wi, "wi臋c zapytajcie i pojawi si臋 obraz".

Je艣li produkujesz na rynkach zagranicznych, pami臋taj, 偶e producenci kontraktowi, kt贸rzy nie s膮 bezpo艣rednio obecni na tych rynkach, mog膮 nie w pe艂ni pojmowa膰聽"ci膮gle zmieniaj膮ce si臋 wymagania prawne r贸偶nych kraj贸w", kontynuuje Ung - w tym przypadku "klient musi by膰 rozgrywaj膮cym, aby zrozumie膰 mi臋dzynarodowe wymagania i przekaza膰 je do producenta kontraktowego", m贸wi.

Wielu jego najwi臋kszych krajowych klient贸w na rynku rozwija si臋 poza Stanami Zjednoczonymi, m贸wi, "wi臋c zrozumienie tych rynk贸w mi臋dzynarodowych pomaga naszym klientom. Pocz膮tkowo mo偶e to by膰 powolne i trudne do zrozumienia, ale ostatecznie mo偶e to by膰 satysfakcjonuj膮ca, korzystna dla obu stron szansa. "

ul. Abrahama 1A, 80-307 Gda艅sk, Polska
+48 58 710 24 64