Naszymi Klientami są bardzo często firmy posiadające własne zaplecze produkcyjne. Czy zlecać wykonanie pewnych etapów produkcji lub jej całości firmom zewnętrznym, takim jak IOC czy też poszerzać własne możliwości produkcyjne?
Nasi Klienci bardzo często decydują się na outsourcing produkcji zamiast na zakup lub poszerzanie własnych parków maszynowych. Dlaczego?
Wygoda i termin realizacji projektu
Inwestycja związana z zakupem lub modernizacją maszyn (ew. lokalu) to nie wszystko. Bardzo często decyzja o wprowadzeniu nowych produktów (kosmetyków, suplementów) i rentowność projektu zależy od relatywnie niedługiego czasu wdrożenia tychże produktów na rynek. Wiele czasu zajmuje zdobycie doświadczenia związanego z wytwarzaniem w nowej technologii oraz przeszkolenie i organizacja zespołu pracowników.
Outsourcing produkcji to brak konieczności dostosowywania swojej organizacji do nadzoru nad nowym procesem.
Zlecając produkcję do firm zewnętrznych, korzystacie Państwo z naszej wiedzy i doświadczenia w zakresie nie tylko technologii wytwarzania, ale również planowania, zakupów i kontroli surowców, procedur jakościowych itp.
Cięcie kosztów
W outsourcingu podwykonawca, dzięki korzyści skali, ponosi niższe koszty związane z procesem wytwarzania Państwa produktów. Organizacja oraz środki trwałe podwykonawcy są transferowane do obsługi nowego kontraktu bez znaczącego wzrostu kosztów stałych.
Reasumując – koszty jednostkowe związane z realizacją Państwa zlecenia są znacznie niższe. W przypadku produkcji we własnym zakładzie, koszty stałe obciążyłyby budżet tylko jednego projektu.
Zamrażanie kapitału
W przypadku realizacji produkcji we własnym zakładzie istnieje konieczność dodatkowych inwestycji, wykraczających poza wartość potrzebną do realizacji konkretnego zlecenia. Przykładem może być konieczność zapewnienia stanów magazynowych surowców i opakowań znacznie wyższych niż wymagane do realizacji projektu. Oczywiście istnieje możliwość wykorzystania surowców i opakowań w późniejszym terminie, jednak należy liczyć się z koniecznością zamrożenia kapitału w dłuższej perspektywie czasu. Warto zastanowić się, czy nie lepiej zainwestować te środki w kreowanie wizerunku, marki, reklamę i wsparcie sprzedaży?