Produkcja kontraktowa



Naszymi Klientami s膮 bardzo cz臋sto firmy posiadaj膮ce w艂asne zaplecze produkcyjne. Czy zleca膰 wykonanie pewnych etap贸w produkcji lub jej ca艂o艣ci firmom zewn臋trznym, takim jak IOC czy te偶 poszerza膰 w艂asne mo偶liwo艣ci produkcyjne?

Nasi Klienci bardzo cz臋sto decyduj膮 si臋 na outsourcing produkcji zamiast na zakup lub poszerzanie w艂asnych park贸w maszynowych. Dlaczego?

Wygoda i termin realizacji projektu

Inwestycja zwi膮zana z zakupem lub modernizacj膮 maszyn (ew. lokalu) to nie wszystko. Bardzo cz臋sto decyzja o wprowadzeniu nowych produkt贸w (kosmetyk贸w, suplement贸w) i rentowno艣膰 projektu zale偶y od relatywnie nied艂ugiego czasu wdro偶enia tych偶e produkt贸w na rynek. Wiele czasu zajmuje zdobycie do艣wiadczenia zwi膮zanego z wytwarzaniem w nowej technologii oraz przeszkolenie i organizacja zespo艂u pracownik贸w.

Outsourcing produkcji 聽to 聽brak konieczno艣ci dostosowywania swojej organizacji do nadzoru nad nowym procesem.

Zlecaj膮c produkcj臋 do firm zewn臋trznych, korzystacie Pa艅stwo z naszej wiedzy i do艣wiadczenia w zakresie nie tylko technologii wytwarzania, ale r贸wnie偶 planowania, zakup贸w i kontroli surowc贸w, procedur jako艣ciowych itp.

Ci臋cie koszt贸w

W outsourcingu podwykonawca, dzi臋ki korzy艣ci skali, ponosi ni偶sze koszty zwi膮zane z procesem wytwarzania Pa艅stwa produkt贸w. Organizacja oraz 艣rodki trwa艂e podwykonawcy s膮 transferowane do obs艂ugi nowego kontraktu bez znacz膮cego wzrostu koszt贸w sta艂ych.

Reasumuj膮c 鈥 koszty jednostkowe zwi膮zane z realizacj膮 Pa艅stwa zlecenia s膮 znacznie ni偶sze. W przypadku produkcji we w艂asnym zak艂adzie, koszty sta艂e obci膮偶y艂yby bud偶et tylko jednego projektu.

Zamra偶anie kapita艂u

W przypadku realizacji produkcji we w艂asnym zak艂adzie istnieje konieczno艣膰 dodatkowych inwestycji, wykraczaj膮cych poza warto艣膰 potrzebn膮 do realizacji konkretnego zlecenia. Przyk艂adem mo偶e by膰 konieczno艣膰 zapewnienia stan贸w magazynowych surowc贸w i opakowa艅 znacznie wy偶szych ni偶 wymagane do realizacji projektu. Oczywi艣cie istnieje mo偶liwo艣膰 wykorzystania surowc贸w i opakowa艅 w p贸藕niejszym terminie, jednak nale偶y liczy膰 si臋 z konieczno艣ci膮 zamro偶enia kapita艂u w d艂u偶szej perspektywie czasu. Warto zastanowi膰 si臋, czy nie lepiej zainwestowa膰 te 艣rodki w kreowanie wizerunku, marki, reklam臋 i wsparcie sprzeda偶y?

ul. Abrahama 1A, 80-307 Gda艅sk, Polska
+48 58 710 24 64